sobota, 14 lutego 2015

Pyzy na parze

Pyzy na parze to wspomnienie pyszności podawanych przez moją najukochańszą Babunię...

Od Niej pochodzi ten przepis <3

Składniki: [12 sztuk]
  • 230g mleka
  • 50g drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 50g roztopionej, wystudzonej margaryny
  • 500g mąki
  • dwie szczypty soli
  • 2 jajka


Mleko wymieszać z drożdżami i cukrem, lekko podgrzać (do temperatury 37C), by zaczyn szybciej ruszył.

Dodać pozostałe składniki, wyrobić gładkie ciasto.

Uformować wałek, podzielić na ok. 12 części i z każdej zrobić okrągłą pyzę - zostawić pod przykryciem w ciepłym miejscu na 10 min. do wyrośnięcia.

Gotować na parze przez ok 15 min.

Podawać np. z sosem mięsnym.

Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Joasiu, uwielbiam pyzy. Na pewno wyprobuje przepis Twojej babci :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasieńko, ja również uwielbiam, bo kojarzą mi się ze wspaniałym dzieciństwem spędzanym u Dziadków :) Pyzy zawsze wychodzą pyszne :)

      Usuń
  2. musze wyprobowac twoj przepis bo robilam kiedys i mi nie wyszly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że według tego przepisu Ci wyjdą :)

      Usuń