czwartek, 25 grudnia 2014

Wspaniały karp wigilijny

Najlepszy karp wigilijny, jaki kiedykolwiek gościł na naszym stole w wykonaniu mojego M. :)


Składniki:
  • filety z karpia [u mnie 2,5kg]
  • mleko
  • 3 duże cebule
  • biały pieprz
  • 1 cytryna
  • sól
  • mąka
  • masło klarowane





Filety karpia umyć i osuszyć.


W misce ułożyć warstwę karpia skórą do dołu , na wierzchu obłożyć talarkami cebuli, ułożyć w ten sam sposób kolejne warstwy karpia na samym wierzchu kładąc cebulę.

Zalać mlekiem wymieszanym z białym pieprzem.  Zostawić w lodówce na ok. 24 godziny.
[mleko powinno przykryć wszystkie filety z karpia]

Odsączyć karpie z mleka, natrzeć sokiem z cytryny i białym pieprzem - odstawić do lodówki na ok. 2 godz.

Odsączyć z nadmiaru soku, delikatnie posolić, obtoczyć w mące i usmażyć na klarowanym maśle.

Karpia można usmażyć wcześniej, przed podaniem wystarczy wstawić na 10-15 min do średnio nagrzanego piekarnika.

Karp przygotowany w ten sposób jest soczysty, aromatyczny ...po prostu pyszny! Mięso jest delikatne i pozbawione charakterystycznego dla karpia smaku mułu ;-)

Smacznego!



4 komentarze:

  1. U mnie w tym roku gościł dorsz, ale w następnym chyba pokuszę się o takiego karpia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorsz to moja ulubiona ryba - jest pyszny :) Ale na wigilijnej kolacji karp u nas też musi być, a w tegorocznym wydaniu mojego M. był przepyszny :)

      Usuń
  2. Ja za karpiem nie szaleję - te wszystkie ości, brrr...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskoczę Cię - kupiłam wyfiletowane płaty,które prawie nie miały ości :)

      Usuń