poniedziałek, 25 czerwca 2012

Gołąbki z młodej kapusty

Kolejne gołąbki bez ryżu - delikatne...smaczne i jakże aromatyczne... '
Z  tym sosikiem stanowią duet doskonały ;)

Składniki:

  • 9 dużych liści młodej kapusty
  • 500g filetów z podudzi kurczaka
  • 200g pieczarek
  • 170g cebuli
  • 1 łyżeczka cukru
  • oliwa
  • 300g młodej kapusty
  • 2,5 łyżeczki przyprawy z gorczycą i kolendrą
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 1 kostka rosołowa




Mięso zmielić wraz z przyprawą i pieprzem (ewentualnie dosolić do smaku).

 Cebulkę posiekać i zarumienić na oliwie z dodatkiem 1 łyżeczki cukru.

Pieczarki pokroić w ćwiartki - podsmażyć z cebulką.

Kapustę drobno posiekać.

Wymieszać mięso z cebulą, pieczarkami i kapustą.

Zawinąć 2 kopiate łyżki farszu w liść, układać ściśle w garnku.

Zalać wodą, dodać kostkę bulionową.

Ugotować do miękkości kapusty 
[w szybkowarze wystarczy zagotować do puszczenia pary]


Smacznego!

4 komentarze:

  1. ooooo jak ja dawno nie robiłam gołąbków:O zrobiłaś mi niesamowitą ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie często goszczą na stole w różnych odmianach :)

      Usuń
  2. Zawsze z zazdrością patrzę na Twoje przepisy z gołąbkami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-) Mój syn je uwielbia, więc urozmaicam, by nie było nudno :D

      Usuń