niedziela, 19 lutego 2012

Królik w śmietanie

Królik ma pyszne i bardzo delikatne mięsko - danie godne polecenia:)


Składniki:

  • tuszka królika
  • pieprz
  • sól morska+rozmaryn+skórka cytryny
  • masło
  • cebula
  • ok. 300g wody
  • 1 kostka rosołowa
  • 2 łyżeczki musztardy
  • 200g śmietanki
  • 1 łyżka mąki

Królika umyć, osuszyć i usunąć błonę. Poporcjować.

Oprószyć pieprzem i przyprawą (sól, rozmaryn i skórka cytryny).

Roztopić masło na patelni, obsmażyć mięso na złoty kolor - przełożyć do brytfanny/.

Na maśle zarumienić cebulkę. Dodać wodę, kostkę rosołową i musztardę - dokładnie wymieszać. Podlać królika - piec w piekarniku nagrzanym do 180C przez ok. 60 min/

Dodać śmietankę - piec kolejne 20-30min.

Smacznego!

14 komentarzy:

  1. królik wyszedł mega , nie dodawałem mąki za to dodałem do mieska troszke majeranku
    ale ogólnie pyszny w ustach sie rozpływa

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam ! a ja dla odmiany zamiast wody dodałam.....wina, naprawdę rewelacja. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja zamiast kostki dodałem.... bulionu!! Aż mnie skręca jak czytam "dodać kostkę rosołową", bleh!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kostka rosołowa, podobnie, jak Vegeta w moim przypadku jest domowa, przygotowywana własnoręcznie, ale nie każdemu pewnie się chce poświęcić 'chwilkę', by je przygotować w domu :)

      Usuń
    2. Aha, to zmienia postać rzeczy :)

      Usuń
  4. Również wypróbowałam przepis, szybki, prosty a jaki smak.... mmmm- to był mój najsmaczniejszy sos jaki zrobiłam :), cebulka super dodaje smaku, bałam się dodać skórkę cytryny bo nigdy wcześniej nie stosowałam i bardzo miłe zaskoczenie:). Wypróbowałam tez na innych mięsach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie się cieszę, że smakowało :) Polecam się na przyszłość :)

      Usuń
  5. Jak tak czytam te komentarze i opis patrzę na zdjęcie to normalnie ruszam do sklepu po królika i do dzieła jutro będzie obiadek po raz kolejny żona wprowadzę w stan szoku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia w pichceniu :) Oby żonka była zachwycona :D A jako następne danie do szokowania polecam Ci bigos staropolski (http://magnolia0joaska.blogspot.com/2011/12/bigos-staropolski_6139.html) Petarda :)

      Usuń
    2. Bigos świetna sprawa ale to nie te święta na bigos :) ale na pewno zainteresuję się póki co jutro będzie królik już kupiony w piątek ozorki wołowe w sosie chrzanowym i w niedzielę gulasz wołowy i wyjazd na dwa tygodnie w trasę po Europie a jak wrócę to będzie kapuśniak. A w tajemnicy zdradzę ze jutro na tapetę idzie kiełbasa biała wieprzowa :) moja ulubiona i mojego syna kiełbasa :)

      Usuń
  6. pokroić cebule dodać wody ile cebuli i wody proszę w składnikach pisać dokładnie proporcje ile dawać dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  7. JEST dokładnie podane w składnikach ile wody, ile cebuli

    OdpowiedzUsuń